Tanıtım materyallerinden en çok kullanılanlarından biri de Katalog Tasarımı dır. Kataloglar tanıtımın da ötesinde kullanıcının işini kolaylaştırma görevini de üstlenir.

Katalog tasarımı bir firmanın ürünleri veya hizmetleri için yapılabileceği gibi bir sanatçının eserleri, bir kütüphanenin kitapları veya bir şehrin önemli tarihi yapıları için de hazırlanabilir. Kataloglar içerdiği konuya, amaçlanan hizmete ve kullanılacağı yere göre çeşitlilik gösterir. Kimi katalog tasarımları kitap şeklinde hazırlanırken, kimi tasarımlar kartela şeklinde veya fişler şeklinde yapılabilir.

Kullanıcı açısından katalog tasarımı uygunluk göstermelidir. Örneğin bir kumaş firmasının kataloğunu kullanan kişinin kumaşın kalınlığını, yumuşaklığını anlayabilmesi için elinde kumaş örneklerini içeren bir katalog olması daha uygun olacaktır. Bir başka örnek vermek gerekirse bir boya firmasının kataloğu eğer kartela formatında hazırlanırsa, kullanıcı, boya örneklerini -kullanılacağı ortama göre- başka renklerle daha rahat karşılaştırabilir.

Tüm bu özelliklerinden dolayı katalog tasarımları en kapsamlı uygulamaları gerektirir. Bazen ofset baskı teknikleri, bazen tipo veya serigrafi baskı tekniklerine göre hazırlanması gerekir. Baskı tekniklerinin yanı sıra çeşitli uygulamalar da (selofan, sıvama, özel kesim, katlama, yapıştırma, zımba, dikiş gibi mücellit işleri) beraberinde kullanılabilir.

Bütün bu çalışmayı gerçekleştirmek ise uzman bir ekip gerektirir.
Reklamcı ekibi, hem yaratıcı çözümler üretmek hem de kapsamlı uygulamalar gerçekleştirmek için deneyim ve becerilerine güvenmektedir.