Tanıtım araçlarının en somut, en canlı ve en özel materyali broşürlerdir. Bir firmanın, bir ürünün veya bir etkinliğin broşürü istenildiği kadar bilgiyi ve etkiyi hedef kitleye ulaştırmak için oldukça önemli bir araçtır.

Broşür çalışması, en çok başvurulan iletişim ve tanıtım materyalidir. Artık broşürü yapılmamış bir firma, bir ürün, bir hizmet veya bir etkinlik yok denecek kadar azdır.

Broşürün çok kolay uygulanabilecek bir araç olması çeşitliliği de artırmaktadır. Bugün broşür tasarımlarındaki çeşitlilik; gerek ebatlarında, gerek malzemesinde, gerekse baskı adedinde diğer tanıtım materyallerine göre oldukça fazladır. Bu çeşitlilik broşürün ne için kullanıldığına bağlı olarak belirlenmektedir. Çok alışıldık bazı form, kâğıt ve baskı kullanıldığı gibi bazen broşür bir ürünün şekli ve malzemesi ile de üretilebilmektedir. Örneğin bir kumaş firmasına, kumaşa veya kumaş desenli bir kâğıda basılmış bir broşür yapılabildiği gibi bir gitar festivaline gitar şeklinde kesilmiş çok sayfalı bir broşür de hazırlanabilir. Dağıtım yollarının çeşitliliğine örnek olarak insört tasarımları da gösterilebilir.

Tüm bu çeşitlilik maliyeti de etkilediğinden yapılacak çalışmanın amaca uygunluğu çok titizlikle düşünülmelidir.

Bütün olarak değerlendirildiğinde broşür ve katalog tasarımları en başından itibaren şu kriterler düşünülerek hazırlanmalıdır:

- Ne için yapılacağı,
- Kimler için yapılacağı,
- Ne anlatılmak istendiği,
- Nasıl anlatılmak istendiği,
- Ne kadar bütçe ayrıldığı,
- Hedef kitleye nasıl ulaştırılmak istendiği.

Reklamcı bu kriterlere en uygun tasarımı ve uygulamayı titizlikle belirleyip çalışmalarına başlar. Takdir edilmelidir ki bütün bu çalışmanın başarıya ulaşabilmesi için büyük bir bilgi birikimine ihtiyaç vardır. Reklamcı ekibi, bilgi birikimi, tecrübesi ve rafine becerileriyle hedefe yönelik, başarılı işler çıkarır.